Bijna 1 op de 3 klanten in de VS wil een ‘clean label’
Terwijl kosten altijd een vereiste zijn om te kunnen blijven concurreren, zien we dat de verschuiving richting clean label een steeds sterkere trend is. Consumenten zijn zich meer bewust van wat ze kopen en eten. Volgens Innova (2015) geeft 28 procent van de Amerikaanse consumenten aan dat ‘clean label’ een factor van betekenis is bij hun aankoopbeslissingen voor alle soorten voeding en dranken. Vleesproducenten hebben daarom te maken met de uitdaging om aan die eisen te voldoen én kosteneffectief te blijven.
Voldoen aan de behoeften van uw klanten zonder afbreuk te doen aan textuur of smaak
Voor diverse toepassingen biedt (een combinatie van) aardappelzetmeel en aardappeleiwit unieke mogelijkheden. Onze aardappelzetmeelsoorten zijn functionele soorten waxy aardappelzetmeel met een zeer hoog en stabiel waterbindend vermogen. Het product is allergeenvrij en een clean(er) label wordt gerealiseerd door het gebruik van soja, carrageen en fosfaten overbodig te maken. Ons functionele aardappeleiwit Solanic® biedt voordelen als goede emulgeringseigenschappen, koosjer- en halal-gecertificeerd.
Uit tests is gebleken dat bijvoorbeeld in vleesproducten op basis van vlees van lagere kwaliteit (zoals MDM), onze oplossingen zorgen voor een kosteneffectief én clean(er) label terwijl de kwaliteit op hoog niveau blijft. Meer weten over onze toolbox? Kom bij ons langs bij stand 3379 van IFT Chicago, van 16-19 juli 2016 in Chicago, of neem contact op met uw sales contactpersoon.